Jordens undergång cancellerad - och ett barndop

Harold Harold Harold, U know what u did man!! Nu blir det sjukt stressigt. Jorden skulle enligt Harold gå under 21 oktober. Hajja hur mycket som ligger i 22a oktober högen! När man inte kan lita på en fanatisk kristen (amerikansk vit) man, då vet jag faktiskt inte vem man kan lita på.
Vi startar överlevnaden med ett barndop. Det är ju finemang eftersom man mottager syndernas förlåtelse och därmed hamnar på noll.
Barndop är lite speciellt. Man tackar ju inte nej till ett barndop. Det gör man ju bara inte.
Ändå är det, handen på hjärtat, ganska tråkigt. Nu gjorde Malin o Sedat en kraftig upphämtning för en vecka sen och insåg att man faktiskt måste ha lite fest efter. Plus i kanten! Men vin och god mat till trots, barndop är ju faktiskt bara roligt för mamma o pappa, farmor o farfar och mormor o mormor.
Jag ska bli gudmor idag, missförstå mig rätt jag är oerhört stolt och hedrad över det!

Folk kom till honom med barn för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem. När Jesus såg det blev han förargad och sade: ”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de. Sannerligen, den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in.” Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem.

Ni som känner mig vet ju att det bara kommer låta falskt och löjligt när jag läser detta i kyrkan. Malin verkar ligga i konflikt med verkligheten inför det här dopet och kan inte riktigt inse det. Klart jag läser! Inga problem. Men det känns ju en smula bittert, när jag enligt texten inte ens själv kan komma in i Guds rike. Jag är nämligen inte döpt.
Så var det med det.
See you in hell Harold!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha! Det är inte jag heller!! Döpt alltså. =) Förövrigt har jag sett till att jobba vid doptillfällen då jag tycker det är trist och hyckligt på ngt vis, jag tror ju inte på nåt av det där.

2011-10-22 @ 09:21:39
URL: http://slug.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag som lånade 10 mille av maffian och la allt på sprit och brudar vad fan ska jag göra nu?

2011-10-22 @ 10:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0