utmaning

Utmanande mig själv idag efter avslutat dutypass på snygghotellet. Det blev nämligen en liten krock i planeringen, så Niklas jobbade även han den här helgen. Inte skitlätt att få ut kidsen på entrepenad under december. Så de fick helt enkelt klara sig själva under dagen idag. De var i parken och såg alla filmer på pay-tv. Det hela gick fint faktiskt. Bortsett från den enda lilla incidenten när Liam slog sig på näsan och blodade ner halva rummet. Så nu är jag skyldig min kära arbetsgivare ett påslakan och en handduk. Men annars gick det fint faktiskt! Ett litet tålamodstapp, men inget att anmärka på direkt... Litet. I vilket fall så skulle jag köpa lite grejer åt Jessica som kom hem från neo-avdelningen idag med Marley. Så jag stannade på ICA Maxi Lindhagen. Det kan man kalla utmaning. Det tog ca tio minuter att bara hitta till ingången. Men efter 23 olika rulltrappor så hitttade jag rätt. Med tanke på det oanmärkningsvärda tålamodstappet tidigare på dagen, så var det lite frustrerande faktiskt. Inte så farligt. Men pulsen gick upp lite. Lite. Sen kom nästa utmaning. Att hitta ut. Ett tag var jag säker på att jag skulle bli som han i filmen ni vet. Han som är 5 år på en flygplats och pantar vagnar för att överleva. Jag hann till och med lägga upp en plan på hur jag skulle sno mat om nätterna och skippa hela vagnpantargrejen. Pulsen gick faktiskt upp ytterligare lite under tiden jag letade efter utgången. Lite. Jag kommer förhoppningsvis aldrig mer behöva gå in där. Slutsatsen om den här butiken måste vara att om det inte finns på Ica Maxi Lindhagen. Så finns det inte. Men jag klarade utmaningen! Här sitter jag. Livs levande hemma på ön. Och har inte handlat ett skit åt mig själv.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Läser din blogg ibland...du skriver så himla härligt...du borde bli kåsör på någon tidning. Hoppas allt är bra med er! Kerstin f.d.Mölle

2011-12-11 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0