inga hejja-rop från mig den här veckan.

Åh nu är det suck o-pust vecka. Världens mest tråkiga TinaHelen signar in på bloggen.
Det är mycket mycket på jobbet. Finns liksom inget ljus i tunneln...
Det är mörkt mörkt mörkt ute när jag går dit, det är mörkt mörkt mörkt när jag går hem.
Deppo! Och ja jag vet att det är samma för er... men nu pratar vi om mig i den här bloggen. Mohaha!
Idag gick det upp för mig att det är verkligt nu. Julefriden är över och det är långt till nästa vilostopp. Eller ja.. jag sticker ju på en liten rackare i Februari. Men det känns som en evighet. Suck o pust-vecka som sagt.
Måste verkligen kännas skitkul att kika in på den här bloggen. Känner ni hur humöret sjunker för varje rad? Sorry!

Men en kul grej hände imorse iallafall.

Jag ställer min bil i slussen så går jag ner till jobbet genom Gamla Stan.
Gamla Stan är ju som bekant alldeles full med kullersten. Charmigt kan man tycka. Om man e dum i huvet. I vilket fall så är det fullt med kullersten, och snömodd. Fett med snömodd. Man kan inte ploga ordentligt får då förstör man den charmiga kullerstenen. (onödig info jag vet, men fyll upp hjärnan med sånt skit. Dår riktig skit lättare att ta på något sätt. Tro mig)
Jo iallafall så är det alltid ett litet race på Stora Nygatan. Som en tyst tävling för alla gångare.
Idag kom det en liten racergångare svischande förbi mig. En liten rackare i backslick. Han pratade i sin mobil när han gick om mig och 2 andra. Högt och tydligt så deklarerade han att "JAG VILL SLÅ ALLA SOM GÅR SAKTA"
ja ja lilla valpen tänkte jag, jag e åxå med i den FB-gruppen.
Tog väl 35 sekunder på hans försprång innan han ligger raklång och sprattlar för att rädda lilla gåsjackan från den skititga modden och samtidigt försöka se lika cool ut och hålla upp luren i luften för att skydda.
Jaha ja lilla valpen tänkte jag och gick med härligt skadeglada steg förbi honom. Nu i efterhand önskar jag att jag hade fällt en kommentar. "jag vill slå alla som ligger ivägen för mig på vägen" eller "jaha vill du fortfarande slåss vännen min?"
Men jag gjorde inte det. Synd. Men vissa saker behöver man inte ens kommentera. You can get a long long way just upon a smile....

In allez mina vänner, nu ska jag gå o sura över den katastrofalt dåliga tv-tablån.

Tjing tjing

Kommentarer
Postat av: sara

haha, den historien ska jag skratta åt länge!!! Kram!

2010-01-12 @ 19:49:59
URL: http://zarrow.blogg.se/
Postat av: Zofia

Hahahha!!! Jag brallar på mig!

2010-01-13 @ 11:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0